Obiecałem napisać „po czasie” jak sprawdza się parkowanie domen w programie Google Adsense for Domains.
Jak wspominałem w poprzednim wpisie, zaparkowane domeny osiągały na innych parkingach niskie stawki – od 0.02 do 0.05 ($ lub ? – w zależności od ustawień parkingu). Niespodzianki nie było – wartość klików wyniosła… między $0.02 a $0.05, z ogromną przewagą tych pierwszych.
Tak więc na korzyść Adsense for Domains mogłaby przemówić klikalność. Jak wiadomo strony parkingowe Sedo czy NameDrive już się internautom opatrzyły, można więc przypuszczać, że strony takie są szybko odrzucane. Nowy acz prosty layout parkingu Adsense nie zdążył nam się jeszcze opatrzyć. Tak więc sprawdzamy CTR. Odrzuciłem najniższy i najwyższy CTR spośród badanych domen, pozostałe wyniki oscylują między 13, a 19%. Sprawdzamy NameDrive i tu zaskoczenie. Te same domeny osiągały tam CTR od 23 do 44%. Różnica jest miażdżąca.
Gwoli ścisłości sprawdziłem jeszcze zarobki tych domen w styczniu i w marcu br. Oczywiście spodziewałem się, że domeny w Google Adsense dla domen zarobiły mniej… I tutaj się zdziwiłem! Okazało się, że zyski są większe! Odwiedzalność moich domen wzrosła od 100 do 300%. W jaki sposób? Nie jestem pewien. Strony tak jak w przypadku innych systemów parkowania domen nie są zaindeksowane w Google.
Tak więc moja rada – jeśli zaparkowaliście domeny w Google Adsense dla domen i nie jesteście zadowoleni ze stawek, sprawdźcie odwiedzalność i zarobki.
Ciekawy blog zapraszam do siebie…
Dlaczego Google nie dodaje zaparkowanych w swoim systemie domen do wyników wyszukiwania. Jaki to ma sens ?
Zapewne w myśl polityki indeksowania jedynie wartościowych treści w wyszukiwarce Google.
ciekawy blog!
trzeba bedzie wyprobowac
Bardzo ciekawie. Szkoda tylko, że AdSense potrafi zablokować użytkownika bez jakiegokolwiek wyjaśnienia 🙁
bardzo ciekawe teksty. Polecam